Thursday 21 February 2013

Why so Important training in HERBALIFE?

If you seriously dream to success in herbalife, you MUST attend all kind of event! x kire la dr secomel2 event hingga y international... tapi beragak lah gak jgn lah nk kejar 2 event y sama tarikh satu kt kedah satu g kt JB. huhu. korang mesti perasan semua speaker promote event itu dan ini lagi2 yang terdekat ni, EXTRAZAGANZA kat Bangkok!! sape dah beli tiket angkat tangan, lompat-lompat! because of what? korang dah buat keputusan untuk mengubah kehidupan..you know what? keputusan kite ni same dengan keputusan yang semua president team herbalife dah buat!! same wei!! kalau korang bekerja makan gaji boleh tak buat keputusan yang sama untuk bisnes korang??? tak kan? herbalife amazing... kalau korang nak bile2 mase korang boleh grab!!

extravaganza 2013


saya GET team Extravaganza 2013 bangkok!!!!!! amin.... korang! amin kan skali doa aku! hehe TQ

journey aku dalam HERBALIFE bermula without any event. yang selalu orang buat, bawak new people ke event supaya dorang akan nampak big picture about HERBALIFE kan? bia orang tuh semangat datang sendiri lepas jump into HERBALIFE's environment, but not me...

IMPORTANT OF EVENT/TRAINING:

1) Mencari Inspirasi 
My 1st HOM dekat Holiday Inn, melaka & mase tu guest speaker ny kak maryam & abg hafiz.
ya Allah, hanya Allah je tahu perasaan kagum dengan kekuatan kak maryam ni.. dari saat itu lah kak maryam menjadi idola aku dalam HERBALIFE sebab dia sumber inspirasi aku. Mencari inspirasi umpama kita mencari atau set misi dan visi kita dalam HERBALIFE. bende ni nampak remeh kan tapi SANGAT PENTING! misi visi kita tuh lah yang akan push diri kita ni agar capai impian kita. mase tuh (June 2012) kak maryam sharing income HERBALIFE bayar dalam RM50,000! woi! memang menganga wei.. dalam hati aku pasang niat nak income macam kak maryam... sekarang kak maryam dah lebih RM100,000. menangis aku... 

so, siapa pun korang nak jadikan idola atau inspirasi, silakan!! even dah ade idola tak bermaksud yang korang dah tak perlu datang event eh.... sangat2 perlu.! pertama korang kene sentiasa 'polish' inspirasi tuh kasi tak malap.....kene update kisah idola korang.. makin korang kerap tengok depan mate idola korang tuh,, makin banyak aura positif dari mereka yang korang serap.... pernah kan korang dengar kalau kita nak berjaya kene sentiasa bergaul dengan orang2 yang dah berjaya... so kat event HERBALIFE adalah tempat2 yang sangat tepat sebab sangat ramai orang2 yang dah berjaya dan paling penting mereka tetap humble... Setiap kali event mata aku akan ligat cari kelibat kak maryam..klu dapat nampak Umar (anak kak maryam) pon dah rasa seronok! hehehe
maryam & hafiz
family kak maryam

 2) Belajar
Apa sebab kita masuk U, amek kelas itu ini? untuk dapatkan ilmu kan? untuk upgrade kehidupan kita kan? lagipun setiap majlis ilmu yang kita hadiri itu adalah pahala.. sama juga dengan training HERBALIFE yang tiap2 minggu tuh...walaupun bagi korang setiap training akan cerita bende yang sama je, TIDAK! korang salah...

Tarik nafas dalam-dalam, betulkan niat korang datang kerana nak belajar dari orang2 yang dah terbukti berjaya...korang datang nak ilmu kerana ALLAH, kerana ibu bapa & apa2 sahaja WHY HERBALIFE korang! in sha Allah korang focus, korang akan nampak kelainan dalam setiap training... nak cakap banyak2 pon tak guna korang buat sendiri.. 

berdasarkan pengalaman aku eh,, lepas aku naik supervisor, aku rasa ilmu HERBALIFE aku dah okay...tak power tapi tak lah teruk sangat.. ini boleh dikategorikan sebagai sombong bodoh bagi aku la.. aku tak datang training hampir 2bulan! konon mase tuh sbb nak focus final exam. aku still apply ape yang aku tahu dari training sebelum ni..tapi tau ape jadi? business jatuh! sebab dalm mase 2 bulan tuh ilmu dalam herbalife semakin kurang. aku makin lupa ayat nak invite orang dan macam2 lagi. tak caye? cuber lah sendiri kalau nak merasa business korang jatuh.memang aku akui lah mase tuh rase give up but aku belom pernah rase nak quit dari HERBALIFE eh..sebab hati aku stick giler2 dengan HERBALIFE Alhamdulillah..
aku start commit dengan training mase Spectacular2013.. tp mindset aku mase tu aku akan kick off my business on February... ya allah, Allah maha mendengar, Januari aku berlalu tanpa apa2!  padahal ramai giler meletop2 kejarkan promotion..! kenapa lah aku tak mintak jadi AWT januari kan? huaa!
kadang2 kan training yang kecik2 atau focus group korang dapat gain knowledge yang i.allah akan improve skill korang... tuah mausia tak nampak kat mane2 so redah je semua eh.. mane tau yang korang tak datang tu lah hari bertuah korang.. rugi siot..

peringatan pada yang nak buat HERBALIFE tapi tak mau involved dalam event / training... korang takkan bergerak kemana2 sebab takde ILMU!




3) update testimoni
HERBALIFE ni simple je.. hanya jual je cerita kawan2 kita yang dah berjaya dapat result yang best2... kalau korang hanya cerita testimoni yang same, bukan bakal customer korang tu je bosun,,korang sendiri yang bosun dan hilang excitement nak cite bende yang same. berbuih2 mulut. if new story, new excitement, korang akan dapat new energy taw tak! lepas tuh korang akn dapat pelbagai testimoni, turun/naik berat badan, testimoni gastric, kencing manis, sakit buah pinggang, sakit lutut, ulser, segugut..eh macam2 lah... so kelumpuk orang yang korang dapat bantu tuh akan jadi lebih besar...! al-maklum lah, HERBALIFE is not for lose weight only.. ini adalah makanan kesihatan.. 

4) Team work

bile korang datang event/training orang2 lain akan kenal korang..korang pon boleh tambah kawan2 kan... when people recognize you as team members, kemesraan akan terjalin..korang akan rasa lebih enjoy buat HERBALIFE.. sama jugak rasa enjoy kita share activities with our click.. bile nak buat DMO pon ramai sangat click in HERBALIFE akan bantu.. tak percaya? korang rasa sendiri! your business akan grow lebih smooths taw bile wujudnya team work..!

Setakat ni je lah yang aku dapat fikirkan..melalui pengalaman aku.. dulu aku rasa aku lah insan yang paling susah payah nak datang event lagi2 yang kat KL.. aku kene drive sorang2 dari melaka... bile mindset dah macam tuh, aku kuat merungut.. kalau orang pertikaikan knp aku tak datang event aku mesti rase nak jerit kuat2 kat dorang nak bagitau 'ko tak faham ke kesusahan aku kalau aku datang?? bagi lah aku rest seminggu dua!!!!!' hahaha itu dulu lah waktu tak cukup nutrisi.. berkat kesabaran barisan upline serta sideline aku dah keluar dari kepompong itu.hehehe. rupenya lagi ramai yang datang lebih susah payah... lagi2 bile aku dah dok kl,, aku kene naik public transport..haaa bru ni lah aku belajar sesuatu yang lebih bermakna dari kesusahan.

alhamdulillah sangat2 bila ALLAH pertemukan aku dengan HERBALIFE ni, aku bukan sahaja kejar income, aku dapat gain banyak sangat personal development! korang taw tak harga training untuk personal development kat luar sane berape ribu?? beb, HERBALIFE punye murah sangat! murah sangat2... ilmu ny banyak sangat2.. 

sape nak join just contact aku 014-3661035 bella




No comments:

Post a Comment